Hanoi en Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu Hanoi en Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Hanoi en Halong Bay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

01 Februari 2010 | Vietnam, Hanoi

Hanoi de hoofdstad van Vietnam. Wat een drukke, chaotische en luidruchtige stad. Heel veel brommers,auto’s, fietsers, moters en het rijd allemaal toeterend door elkaar. Onze gids in Halong Bay vertelde ons dat er een toeter-taal bestaat, maar eigenlijk is er maar 1 soort toet die ze gebruiken en dat is toettoet als de bocht omgaat, je iemand inhaalt, als je links gaat en als je rechts gaat. Dus je kan je wel voorstellen dat het een heel erg luidruchtige stad is als er zoveel verkeer is dat alleen maar toetert. Gelukkig raak je er enigszins aan gewend, zodat je het lawaai kan afsluiten voor jezelf. En wat het bizarre is, dat na 22u s’avonds is alles stil, wat een verlichting!!! Merel, Judith en ik gingen vrijdagmiddag naar het Ho Chi Min Mausoleum maar toen we er aan kwamen was het al gesloten,blijkt dat het op vrijdagmiddag dicht is. We hadden er een beetje rondgelopen en zijn maar verder gegaan naar de St. Josef kerk, ook heel erg mooi. "s Avonds zijn Jack, Nick, Merel,Judith en ik nog wat gaan drinken en uiteindelijk werd het 4u 's machts terwijl we de volgende dag om 7uur al op moetsen.
Zaterdag werden we om 8u opgehaald bij ons guesthouse om te vertrekken naar Halong Bay een 3u durende rit voor 144km. Al snel kwamen we op de snelweg in de file te staan en gingen we in één keer achteruit ipv vooruit, blijkbaar wilden ze de file ontwijken en een andere route nemen. Rond de middag zaten we eindelijk op de boot, helaas was het behoorlijk bewolkt maar ondanks dat hadden we een prachtig uitzicht. ’s Middags bezochten we een grot en daarna mochten we kanoën tussen alle bergen door en het mooie groene water. We sliepen op de boot en de volgende ochtend was ik extra vroeg opgestaan omdat het mij wel mooi leek om de zonsopkomst te zien. Maar het mocht niet zo zijn, het was weer te bewolkt en ik zag dus geen zonnetje opkomen. Na het ontbijt vaarden we naar Cat Ba Island om ons 3e en een ander stelletje af te zetten omdat wij 3 dagen 2 nachten hadden geboekt. Van hieruit werden we met een busvol naar het Natuurpark gereden en daar gingen we een trekking doen. Ik had niet zo goed opgelet tijdens het boeken van de trip omdat ik niets wist over een trekking. Maar Judith had aan het meisje die ons de tour verkocht gevraagd of het nodig was om wandelschoenen mee te nemen en ze zei van niet. Natuurlijk was dit niet het geval en hadden we ze wel degelijk nodig, maar omdat wij maar een dagrugzak bij ons hadden voor de hele trip, hadden we geen schoenen mee alleen maar de slippers. Dit werd daardoor een hele belevenis. Ik denk dat je, nu dat we de trekking overleefd hebben op slippers, je ons wel ervaren of “semi-professionele” klimmers mag noemen (al zeg ik het zelf). Het was glad, smal, rotsen, trapjes alles wat je maar bedenken kan maar dan in de meest slechte staat. Het allerergste was toen we op de top waren (wat overigens een prachtig uitzicht was) ik erachter kwam dat we dezelfde weg terug moesten, hahahahahaha TE ERG! We hadden er wel 2 uur overgedaan en we kwamen onder de modder terug terwijl onze kleren de dag ervoor gewassen waren. Na de trekking vertrokken we naar onze hotels en iedereen sliep in een ander hotel door de verschillende boekingsbureau’s. Wij werden als laatste afgezet en sliepen ook als enigen in dat hotel en we kregen nog wel een kamer op de 2e verdieping, moesten we iedere keer heel veel trappen op en af. Natuurlijk had deze kamer wel het beste uitzicht. ’s Middags gingen we een tripje maken naar Monkey Island, waar ik (als dierenfreak)erg naar uitkeek omdat ze ons verteld hadden dat het hele eiland vol zat met 2 soorten apen. Tijdens de reis ernaartoe kwamen we langs de floating village, een heel dorp levende op water. Toen we arriveerden bij Monkey Island werden we met een kleiner bootje naar het eiland gevaren, maar dit moest in 3x omdat het een klein bootje was. Blijkbaar zat er ook nog een lek in het bootje omdat toen hij de eerste mensen had afgezet hij eerst al het water uit z’n boot moest scheppen voordat hij weer verder kon. Merel en Judith konden met de 2e rit mee en ik jammer genoeg pas met de derde. Er zat een moeder aap met baby aan de wal iedereen op te wachten maar na de 2e groep vertrokken ze al waardoor ik ze niet van dichtbij gezien heb. Maar vol goede moed dacht ik, dat maakt niet uit het eiland zit vol met apen…. Niet dus, we hebben verder niet 1 aap gezien! Maar we mochten wel weer de bergrat uithangen en weer een kleine trekking doen over scherpe rotsen. Na een uurtje gingen we weer terug naar Cat Ba en ons hotel. Nu zit ik op de boot dit verhaaltje te typen op de mini-laptop van Merel (toch wel handig!) terug naar Halong Bay en Hanoi. Als we in Hanoi aankomen vertrekken Merel en Judith al met de slaapbus naar het zuiden van Vietnam en ik blijf nog een nacht.
Wat ik wel nog wil zeggen is dat ik onwijs geniet van het reizen en wat ik allemaal meemaak. Ondanks de rare en misschien iets minder leuke dingen die gebeuren want dat hoort er ook gewoon bij. Ik heb het enorm naar mijn zin met de mensen die ik ontmoet, de verschillende landen, steden en dorpen die ik zie en de culturen en gewoontes van de locals wat ik even deel van uitmaak of een kijkje mag nemen. Gelukkig ben ik pas op de helft, dus heb ik nog heel wat voor de boeg! het eten is ook heerlijk, ik ben een enorme rijst en noodle fan (ook al in Nederland) dus mijn geluk kan niet op. En als iemand mij wil sms-en is het beste dat je dat naar mijn nederlandse nummer doet zodat het jou niets extra's kost (zet er wel je naam bij zodat ik weet wie je bent, ik heb namelijk niet alle nummers bij mij) en dan sms ik jou wel terug met mijn buitenlandse nummer zodat het mij niets kost.

  • 01 Februari 2010 - 17:22

    Pap:

    He, ik ben de eerste deze keer.
    Ik vind het helemaal geweldig dat je er zo van geniet.
    Keep on going. XX pap

  • 01 Februari 2010 - 17:25

    Don:

    Pff DIE BUS REIS, ik was helemaal gek geworden!
    Mooie verhalen en foto's weer.Hopelijk heb je al een loempia gegeten haha veel plezier x

  • 01 Februari 2010 - 18:10

    Simone:

    Ha apenkopje..
    Geweldig die actiefoto's van jou.. hihi!
    Fijn dat je er zo van geniet, ik hoop dat je dat volop kunt blijven doen!
    Veel liefs! xx

  • 01 Februari 2010 - 19:55

    Marjon:

    Liefje,

    Ik ben zo ontzettend blij voor je dat je zo aan het genieten bent... zo geniet ik nog meer van je verhalen.

    En wat onwijs leuk om je te zien en horen op de filmpjes... merk wel dat je het Amsterdamse al aan het verleren bent... maar ik vind je zachte G wel erg schggggggattiggggg!!! :-)

    Lieverd, blijf genieten en ik blijf je volgen.

    Kus

  • 02 Februari 2010 - 10:08

    Yvonne Cup:

    Ha Renee,

    Wat een avonturen allemaal zeg!
    Ik heb al je verhalen bijgehouden.
    Geweldig zeg! En och, ook de minder leuke dingen leer je waarderen op zo'n vakantie, toch?
    Je maakt het niet iedere dag mee moet je maar denken.
    En wat een mooie foto's.
    Geniet er nog van.
    Liefs Yvonne (Cup)

  • 02 Februari 2010 - 20:44

    Floor:

    Dat je al op de helft zit!!!! Heb weer met plezier gelezen. Dikke x

  • 04 Februari 2010 - 10:17

    Karel En Ria:

    Hoi Renee, wat een reis, geloof dat dit toch meer voor jonge avonturiers is zoals jij, maar je beleeft nog eens wat al zijn er toch ook vele dingen herkenbaar zoals de fietsen motors en scooters. Dat wordt straks heel veel foto`s kijken maar wel geweldig, geniet nog maar lekker en tot horens, groetjes

  • 06 Februari 2010 - 23:43

    Tiny & Piet,:

    Ha maedje,

    Wat fijn dat je zo kunt genieten van de natuur, cultuur en de mensen die je onderweg ontmoet.

    Jammer dat je geen apen gezien hebt, maar wat een actie foto's.....
    geweldig zeg.

    Ga door, wij blijven je volgen.!!!

    Groetje en veel liefs uit Neer. XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Renee

Actief sinds 22 Dec. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 55279

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Argentinië

24 Juni 2011 - 29 Augustus 2011

Australie en Bali

19 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Mijn vader is de beste

04 Januari 2010 - 09 Maart 2010

Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer Thailand

Landen bezocht: