Mijn laatste verslag - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu Mijn laatste verslag - Reisverslag uit Baarlo, Nederland van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Mijn laatste verslag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

11 Maart 2010 | Nederland, Baarlo

Ik ben nu alweer 2 dagen in Nederland en ondanks dat er veel om mij heen veranderd en gebeurt is voelt het zoals altijd. Lekker vertrouwd alsof ik niet weg ben geweest.
Ik ga toch nog even een stukje schrijven over mijn laatste week om het hele reisavontuur af te maken.
Donderdag 04-03 om 20u moest ik en de rest die de liveaboard op ging bij elkaar komen bij het duikcentrum. Hier kregen we alle info over de komende 3dagen. Onze duik bestemmingen, de Surin Islands, Koh Bon, Koh Tachai en Richelieu Rock. We zaten op de Mariner boot en zo zag ons schema eruit:

• Dag 1: wake-up call 6.15u briefing 7.30u duiken, ontbijt, relaxen, naar strandje surin eiland, 11.30u duiken, lunch, relaxen, briefing, 16u duiken, hapje eten, briefing, 19.30u nachtduik, diner, ff zitten en slapen.
• Dag 2: wake-up call 6.45u, briefing, 8u duiken, ontbijt, relaxen, briefing, 12u duiken, lunch, relaxen, briefing, 16.30u duiken, relaxen en een hapje eten, relaxen en rond 20u BBQ feest.
• Dag 3: wake-up call 6.30u, briefing, 8u duiken, ontbijt, relaxen, briefing, 12.30u duiken, lunch, relaxen en terug varen naar het vaste land.

Wat was dat een geweldige ervaring!!! Ik heb zoveel moois gezien heel veel kleine dingen maar ook een paar grote zoals een Leopard shark, Manta Ray en een Napoleonvis. Alle duikplekken waren op hun eigen manier weer mooi bij de een grote scholen vissen, bij de ander mooi gekleurd zacht en hard koraal. En door de vele duiken die we maakten merkte ik dat het mij steeds makkelijker afging. Ik had op Koh Tao alleen mijn PADDI gehaald wat betekend dat ik tot 18m mag duiken. Op de Liveaboard maakten we duiken tot 30m waaronder zelf een nachtduik dus dat was heel leuk en ook wel spannend.
Om 18u waren we terug bij het duikcentrum in Khao Lack en om 20u zat ik alweer in een IJSKOUDE airco bus op weg naar Bankok. Om 7u kwam ik aan in Bankok en gelukkig kon ik bij Cees en Bas op de kamer om daar mijn backpack neer te zetten ff opfrissen en misschien nog wat slapen. Helaas was dit laatste toch niet het geval een taxi rit die normaal misschien 3 kwartier duurt, duurde nu bijna 2u FILES FILES FILES. Dus rond 9u a 9.30u kwam ik bij het hotel aan.
’s Middags zijn we met z’n 3e gaan shoppen bij MBK shoppingmall en Siam Paragon waar ook Stefanie weer naartoe kwam. De hele dag geshopt en s’avonds zijn we met z’n allen gaan eten. Ik vertrok om 21.30u naar het vliegtuig mijn reis zat erop ! De rest ging gezellig naar een pingpongshow..........die achteraf niet zo spectaculair bleek te zijn.
Mijn terugreis verliep geweldig om 23.55u vertrok ik uit Bankok, 11u vliegen naar Frankfurt en ik heb aan een stuk door geslapen. Daar kwam ik om 6u aan en om 8u vertrok mijn vliegtuig naar Amsterdam, waar mijn allerliefste vriendinnetje Marjon mij stond op te wachten. Wij zijn lekker naar mijn huisje gegaan, wat weer heerlijk was om thuis te komen. ’s Middags is pap gekomen, hebben we geluncht en gezellig gezeten om 15u vertrokken naar Limburg. Ik blijf hier tot woensdag de 17e en ben vanaf donderdag de 18e weer in Amsterdam. Dank je voor alle reacties ik vond het heerlijk om die te ontvangen en te lezen en tot snel in levende lijven! XX

  • 11 Maart 2010 - 12:49

    Tiny Wijnhoven.:

    Wat een leuke en mooie afsluiting zo,n onderwater ervaring.Prachtige visjes zeg en ook met die zee-egels wat zal je genoten hebben onder water.Rust nu maar even lekker uit bij pap en wen weer aan het jachtige leven hier.Tot gauw,groetjes tiny.

  • 11 Maart 2010 - 13:07

    Desiree:

    Renee, welkom terug in Baarlo, en bedankt voor je mooie verhalen. Toch leuk dat je er nog een afsluiting aan hebt gemaakt.
    We zullen je verhalen wel een beetje missen. Geniet nog lekker na en dan weer back to life.
    groetjes desiree de de hele familie

  • 11 Maart 2010 - 14:59

    Karel En Ria :

    Wat geweldig nog die laatste foto's, we hebben genoten van de vele mooie maar ook vaak spannende singen die je hebt meegemaakt, GEWELDIG, dat wordt afkicken maar ik denk dat pap blij is dat je weer gezond en wel thuis bent, nog lekker bijkomen en dan weer terug naar het gewone leven. groetjes Karel en Ria

  • 12 Maart 2010 - 20:38

    Marjon:

    Liefje,

    Ik verwacht tot aan woensdag nog gewoon verhalen van je... Bangkok of Baarlo... voor mij even ver!!! ;-)

    Ben zo blij je wel al gezien te hebben... was leuk om je zo te verrassen!

    Ik snap dat je lekker bij je familie bent nu, maar kom maar gauw weer naar Amsterdam! :-)

    Liefje, spreek je snel.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Baarlo

Renee

Actief sinds 22 Dec. 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 55281

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Argentinië

24 Juni 2011 - 29 Augustus 2011

Australie en Bali

19 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Mijn vader is de beste

04 Januari 2010 - 09 Maart 2010

Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer Thailand

Landen bezocht: