Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Cambodja

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

20 Februari 2010 | Cambodja, Khett Siem Reab

Happy new year......again!!!!!! Oud en nieuw was top!!! Merel en ik waren gaan eten bij een leuke pub, hier kwamen we onze “buurjongens” tegen Alain en Hugo ze sliepen een kamer onder ons. Zij kenden weer mensen die in de stad woonden, uiteindelijk waren we allemaal uitgenodigd om oud en nieuw bij hun thuis te vieren. 3 meiden (Engels, Amerikaans en New zeelands) en 3 jongens (Vietnamees, australisch en een soort van nederlander) Zij woonden al een paar maanden in saigon en gaven daar Engelse les op diversen scholen. Ze hadden een appartement op de 10e verdieping in een gebouw aan de grote weg. Toen we hiernaartoe liepen rond 23.30u stondt de hele straat al vol met mensen op hun brommertje (natuurlijk) om naar het vuurwerk te kijken. Wij gingen naar binnen dronken wat en om 24u stonden we weer buiten om van het vuurwerk te genieten. Er werd maar op 1plek vuurwerk afgestoken een kwartier lang en dat was het. Het was super gezellig met iedereen en we kwamen pas om 4u thuis, waar we nog met de jongens nazaten. Uiteindelijk hebben we misschien 2uur geslapen, we moesten om 7.45u al bij het boekingsbureau zijn om te beginnen aan onze 2-daagse reis naar Phnom Penh.
Cambodja....in 1 woord: GEWELDIG. Nilusha ga maar vast sparen, volgend jaar gaan wij samen naar CAMBODJA!!!!! We vaarden met de slow boat Cambodja binnen en wat helemaal fijn was dat er eindelijk eens niet moeilijk gedaan werd over wachten bij de douane, betalen voor een stempel enzovoorts! We voelden ons net de koningin in haar koets, omdat overal waar er kinderen aan de rivier aan het spelen, wassen of werken waren, scheeuwden ze hello en zwaaiden ze naar ons totdat ze ons niet meer zagen.
In de slow boat kwamen Merel en ik Lucy en Sam tegen uit London en met hun hebben we uiteindelijk 2 avonden en 1 dag doorgebracht in Phnom Penh. Dit was super gezellig, we hadden de 1e dag een scooter gehuurd om zelf naar de Killing Fields te rijden en door het centrum te crossen. In Cambodja is het namelijk wel mogelijk in tegenstelling tot Vietnam. Voor Sam en Lucy was het iets moeilijker omdat ze niet gewend zijn aan de rechterkant te rijden, ze gingen daardoor ook ietsje langzamer dan ons waardoor we een paar keer moesten stoppen en wachten. De Killing Fields en SL21 waren erg indrukwekkend en behoorlijk zwaar. De 2e dag zijn Merel en ik naar het paleis gegaan en verder alleen maar rond gereden door de stad. Dit resulteerde in 2x aangehouden te zijn door de politie. De eerste keer, god weet waarom, wij hebben nog steeds geen idee. Ik reed gelukkig, want Merel heeft geen rijbewijs, en hij vroeg of ik een internationaal rijbewijs had. Jahoor zei ik en gaf hem mijn Nederlandse rijbewijs, haha, maar dit bleek niets uit te maken en we mochten weer verder. De 2e keer verging ons toch niet zo makkelijk. Ik maakte een bocht naar recht, want die was vrij, en we werden gelijk aangehouden. Hij vroeg ook weer naar ons rijbewijs en dat gaf ik, toen begon hij te vertellen over de regels die er zijn enzo. Blijkbaar mocht ik daar niet rechtsaf...oeps! Toch probeerde ik mij eruit te lullen en weg te komen met een waarschuwing, jammer genoeg trapte hij hier niet in. Na 10min. Begon hij dus toch te praten over een boete, of we op staat een boete wilden of op het politiebureau. Nou ja, ik wil geen boete! Wij hielden ons hart vast, we dachten dat word echt een vette boete, omdat hij weet dat wij de prijzen niet kennen. Uiteindelijk werd hij behoorlijk kribbig en merte ik dat ik dit maar beter zsm kon eindigen. Ik vroeg hem hoe duur is de boete op straat was.......$5. Vijf dollar hahaha, dat is niets! Ik wist zeker dat ze of te veel vroegen of dat je normaal niets hoeft te betalen. Dus ik zei nee, dat is teveel. No no $5 zei die. Ik zei, i’ll give you $3 so you will be happy and we will be happy. Dat vond die wel grappig en ging hiermee akkoord. So are you happy, vroeg die nadat we betaald hadden. Yes we are happy if you are happy, have a nice day!
De 3e dag ben ik naar Siem Riep vertrokken en Merel naar Sinhoukville. Ik verblijf in een mooi hotel met zwembad. Dat was mij namelijk aangeraden, het is hier zooooo warm, dat het beste is om ’s ochtends de tempels te bezichtigen en ’s middags lekker aan het zwembad te liggen. Ik vind dit een prima plan! Het is hier in Siem Riep ook weer geweldig mooi! Cambodja geeft zoveel meer rust dan Vietnam, het landschap is zo puur en de mensen heel aardig. De Tempels zijn ook zooooo mooi, ik ben blij dat ik een 3-daagse pas heb gekocht zodat ik het meeste op mijn gemakkie kan bekijken. Alleen vanochtend toen ik naar Angkor Thom ging kwam ik er na een uurtje achter dat ik mijn camera had moeten opladen! Behoorlijk stom van mij! Uiteindelijk heb ik toch nog genoeg foto’s kunnen maken en heb ik besloten om vanmiddag terug te gaan zodat ik de rest kan bezichtigen, wat ik wilde, en ook nog de zonsondergang meepak. Dus die foto’s volgen nog.X.

  • 20 Februari 2010 - 08:22

    Pap :

    Ben weer de eerste zie ik,nog niemand wakker op zaterdagmorgen.
    De verhalen had ik al gehoord (het meeste althans, POLITIE?????).
    Lijkt meer een markthandelaar als je zo kunt onderhandelen.
    De killing fields is inderdaad indrukwekkend als je erbij zal zijn en je realiseert wat er allemaal is gebeurd.
    Nu ga je straks weer naar Thailand nog een paar weken relaxen.
    Nog en fijne tijd daar en dan langzaam weer back to reality(helaas??).

    X vanuit Baarlo

  • 20 Februari 2010 - 10:26

    Desiree:

    Jawel er is nog iemand op, op zaterdag morgen en ook wel in Baarlo.
    Renee, geweldige verhalen heb je We genieten er met z'n allen van. Als jij er ook maar van geniet, en ook een beetje vakantie vieren hè ! Heel veel plezier nog.

    groetjes Desiree ook vanuit Baarlo

  • 20 Februari 2010 - 10:43

    Layla:

    Liefje! Wat heerlijk al die reisverslagen van jou, incl. foto's! Wat maak je een hoop mee!
    Het voelt als wereldreis, als ik lees in welke plaatsen je nu al geweest bent.
    Naar ik heb begrepen ga je de laatste 2 weken nog even chillen in Thailand. Heerlijk! Geniet er nog even van!
    dikke kus

  • 20 Februari 2010 - 12:08

    Nikki:

    Hey, leuk om weer een verhaal van je te lezen!
    Ziet er goed uit op al die foto's. Zo te zien vermaak je je wel. Geniet er van, dikke zoen!!

  • 21 Februari 2010 - 00:27

    Marjon:

    Die Renee... onderhandelaarster!!!
    Je bent een topper :-)

    Ik was altijd al heel benieuwd naar Cambodja maar nu begint het helemaal te kriebelen... misschien wat voor de huwelijksreis!

    Kom maar door met nog meer mooie verhalen... en maak ons maar lekker jaloers :-)

    Liefje, geniet!

    Kus

  • 22 Februari 2010 - 12:18

    Tiny Wijnhoven.:

    Hâ wereldreiziger,jij hebt lef zeg!Onderhandelen met de cops,zal je uitstraling wel zijn.Ik zie op de foto,s hoe je geniet.Wat weer mooie foto,s vanaf de boot,nu nog een paar van de oudere generatie met wat rimpeltjes in close-up.Nog een nieuwtje uit Baarlo,Charlotte en Rob zijn zwanger ik word OMA!!!Groetjes uit maasbree.

  • 23 Februari 2010 - 12:38

    Jennifer:

    haa meis nou wat een reisverslag zeg en wat super stoer zeg met de politie onderhandelen haha nou ik geniet van je foto en verhalen!! geniet nog van je mooie reis en doe voorzichtig!! xxxx

  • 24 Februari 2010 - 13:42

    Mark:

    Ziet er stoer uit op de scooter op ut filmpje!! Geweldig verhaal van je onderhandeling met de politie, zal ik hier ook eens proberen... De killing fields zal ook wel indruk op je hebben gemaakt. Genier ervan zo lang het nog kan en ik ben weer benieuwd naar je volgende avonturen!!
    Xx Mark

  • 25 Februari 2010 - 17:46

    Karel En RiaW:

    Wat maak je toch veel mee, dat wordt ddadelijk wel afkicken, gelukkig is het met de politie goed afgelopen, wat rijden daar veel brommers zeg. we genieten mee door alle verhalen en de prachtige foto's, geniet nog en groetjes vanuit een nat Kessel

  • 26 Februari 2010 - 12:30

    Sharon:

    Reneetje, wat ben jij een stoer wijf!

    Als je terug bent moeten we snel een theetje gaan drinken!

    Dikke Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Renee

Actief sinds 22 Dec. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 55285

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Argentinië

24 Juni 2011 - 29 Augustus 2011

Australie en Bali

19 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Mijn vader is de beste

04 Januari 2010 - 09 Maart 2010

Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer Thailand

Landen bezocht: