de laatse avond en dag in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu de laatse avond en dag in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

de laatse avond en dag in Vietnam

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

13 Februari 2010 | Vietnam, Hanoi

Mijn 2e dag in Nha Trang heb ik weer heerlijk gerelaxt op het strand. Tegen een uur of 3 was ik er wel klaar mee en ben ik terug gegaan naar mijn hotel om het zoute zeewater van mij af te spoelen. Ik wilde ook nog naar het boekingsbureau gaan om alvast een hotel vooruit te reserveren in Dalat. Ik dacht dat is lekker makkelijk, omdat het meisje mij vertelde dat ik afgezet zou worden bij mijn hotel, beter kan je het niet hebben toch!?
Daarna liep ik weer richting mijn hotel en kijk nou daar!!! Daar zaten de Australiers (Jimmy en Tom) die ik in Hoi An al had ontmoet na hun nachtelijk avontuur. Dus die heb ik vergezeld, later kwam ook nog Derrick erbij (Amerikaan), een beetje een gekke jongen maar op een goeie manier. Ik moest de hele tijd wel erg om hem lachen wat ook niet erg hielp was dat die op Jim Carrey leek haha. We hebben de hele avond gezellig biertjes gedronken, nog even op het strand gezeten en rond 22u (we waren namelijk heel vroeg begonnen) zaten we al bij een club. Why Not Bar… ja, why not! Daar gingen Jimmy en Tom aan de buckets met sterke drank, maar Derrick en ik zagen dat niet zo zitten dus wij hadden 1 bucket gedeeld. Nog lekker frietjes besteld, de beste frietjes die ik tot nu toe heb gehad hier in Azie (of lag dat aan de alcohol???). En zoals het iedere keer weer gaat kwamen we er ook weer bekende medereizigers tegen, die er gezellig bij kwamen zitten. Rond 1u gingen we terug, ik had de volgende ochtend om 7u een pick-up en de jongens om 8u.
Rond 14u kwam ik in Dalat aan en ik werd NIET bij mijn hotel afgezet! Afzetters. Dus ik vroeg waar ergens mijn hotel lag, 10min. lopen!! WAT 10min!!!! Het was Warm, nee heet en ik dacht dat het hier kouder zou zijn? En dan moest ik 10 min. lopen met mijn backpack op mijn rug en mijn dagrugzak op mijn buik, heuveltje op en af. Zweten zweten en nog eens zweten en daarbij ook nog een heel veel vloeken, ik kon het hotel helemaal niet vinden. Ik heb wel een half uur de straat op en neer gelopen, mensen gevraagd maar ja als je een taxichauffeur vraagt weet die het alleen als hij je kan brengen. Ik in al mijn opgeven moed maar het boekingsbureau gebeld en gezegt dat ik NIET afgezet was bij mijn hotel en het NIET kon vinden. OK zei het meisje en ging met het hotel bellen. Na 5min. belde ze mij terug en mocht ik een taxi nemen op kosten van het hotel, goed geregeld! Ingecheckt en gedoucht ging ik maar eens de stad verkennnen. Ik vond het een heel mooi stadje en ook echt veel franse gebouwen. Er was een markt, een heel erg drukke markt waar ze echt alles verkoopten. Na daar even rondgelopen te hebben had ik er wel weer genoeg van en ben ik de minder drukke straten gaan verkennen. De volgende dag een countrysite tour gedaan, activiteiten let op:
• Naar de bloemenvelden
• De koffievelden
• De krekelboerderij en gefrituurde krekel gegeten
• Naar de rijstwijn brouwerij
• Een minority-dorp
• De zijde fabriek
• En de Eliphant waterfall

Hierna gingen we terug naar centrum Dalat en te lunchen!!!! Jaaaa echt waar we hadden alles bezichtigd in 1 ochtend! Na de lunch zijn we naar het Crazy-house gegaan en nog een bedrijf waar ze traditionele schilderijen maken maar dan van garen (ik weet niet meer hoe je het noemt) maar alles was gestikt met de hand, heel knap maar wel lelijk. Om 15u was ik terug bij mijn hotel en helemaal kapot. Ik heb dan ook niets meer gedaan, alleen maar filmgekeken. Ik had zo’n relaxte hotelkamer, super groot met balkon, geweldige douche en filmnet, wat wil je nog meer!
‘s Ochtends vertrok ik met de bus naar Saigon waar Merel ook nog steeds zat, dus kon ik met haar weer een kamer delen. Judith was de 11e vertrokken naar Amsterdam, dus Merel reist nu 1,5 maand alleen. Aan gekomen in Saigon hadden Merel en ik gelijk de reis geboekt naar Phnom Penh, we gaan samen naar Cambodja en na Phnom Penh vetrekt Merel naar Sihanoukville en ik naar Siem Riep.
‘s Middags heeft zij mij door de stad rond geleid, waar weer straten geweldig mooi versiert waren. Zo maak je toch weer je 1000 stappen per dag met zo’n stadswandeling. Na een verfrissende douche zijn we wat gaan eten en weer terug naar de hoofdstraten gelopen waar alles zo mooi versiert was. Het is natuurlijk het mooist in de avond maar tegelijkertijd ook het drukst!!!! Wat een mensen!!!! Heel veel mensen en heel veel brommers zoals menigeen mij al had gewaarschuuwd. Vanwege TET liepen er hele families over straat om de mooie versieringen te zien en de drakenshows die uitgevoerd werden. Prachtig!
Vandaag ben ik ‘s ochtends naar de Cu Chi tunnels geweest, heel indrukwekkend en ‘s middags samen met Merel naar het War Remnants museum. Hierdoor werd mij pas duidelijk dat eigenlijk alle misvormde of gehandicapte mensen die je op straat ziet lopen en bedelen, slachtoffer zijn van de oorlog. Ook al zijn ze nog niet zo oud de chemische bommen zorgen voor de misvormde baby’s van na de oorlog. Je weet het natuurlijk niet 100% zeker maar 9 van de 10 zijn het wel. Ik zie hier in Saigon toch de meeste “slachtoffers”, van alle plaatsen waar ik in Vietnam geweest ben.
Ik vind het echt een mooie stad, leuker dan Hanoi. Alles is hier veel overzichtelijker en ook al is er meer verkeer en nog veel meer brommers dan in Hanoi, is het hier beter geregeld en wachten ze WEL voor een stoplicht. Terwijl de meeste mensen die ik ken nu lekker carnival vieren, vieren Merel en ik vanavond oud en nieuw. Ik ben echt benieuwd wat we ervan gaan zien. We zijn verteld dat van 24u tot 00.15u er vuurwerk afgestoken word en verder zijn er diversen optredens. Natuurlijk kunnen we het niet te laat maken ivm met het vroege vertrek voor de 2-daagse reis naar Phnom Penh.
ALAAF en veel plezier!!!!

  • 13 Februari 2010 - 11:43

    Pap:

    Vietnam lijkt me op deze plaatsen ook heel indrukwekkend vanwege de oorlog.
    Geniet van het nieuwjaar vieren (voor de tweede keer dit jaar).
    Dan op naar Cambodja dat ook een zwaar verleden heeft, ben benieuwd wat je daar nog van vind en hoe het op je overkomt.
    Heel veel plezier nog en groeten aan je reisgenoten.
    Ik ga vanavond naar oma en zal de laptop meenemen zodat ze je nieuwe avonturen ook weer kan volgen.
    Pap

  • 13 Februari 2010 - 13:29

    Simone:

    Happy newyear...!! Veel plezier!
    Alaaf boem paaf..

    Liefs, kusje!

  • 13 Februari 2010 - 18:00

    Fam. Hebben:

    Ha Renee
    We genieten van je verhalen en de mooie foto,s. Geweldig om te zien en dat vanuit het steenkoude Maasbree waar maar geen eind komt aan het winterse weer. Je hebt wel de goede tijd uitgekozen om op reis te gaan. Nog veel plezier en wij genieten op afstand mee. Groetjes van ons alle 5.
    Anita

  • 13 Februari 2010 - 18:04

    Nilusha:

    Super leuk die filmpjes en wat een gave show!! En die draak van bloemen wow... Goed om te horen en te zien dat je het zo naar je zin hebt. Lijkt me best confronterend om die verminkte mensen te zien, en hoe lang het effect kan zijn van zo'n gruwelijke oorlog. Als je naar Cambodja gaat ga je dan ook naar het Angkor Wat heb gehoord dat het super mooi schijnt te zijn!!Heel veel plezier straks in Cambodja! And a HApPy NeW yEaR!!!!!!!! Kus xx

  • 13 Februari 2010 - 19:56

    Tiny En Piet:

    Geniet van het nieuwjaarfeest "Have fun"
    en een fijne voortzetting van je vakantie in Cambodja.
    Hier zijn de laatste voorbereidingen voor de Carnavals optocht van zondagmiddag nog in volle gang. Alaaf!!!

    Liefs en groetjes uit Neer. XXXX

  • 13 Februari 2010 - 20:03

    Marianne:

    Heey Renee,

    Alvast een heel super Chúc mng nm mi...
    Hier bij ons in het Blerick gaan we morgen de bloemetjes even buiten zetten..Maar niet te lang anders bevriezen ze hihi..Alaaf X

  • 13 Februari 2010 - 21:10

    Anita:



    Hooo, daar kan die valkuilenmaker in Helden nog wat van leren...... Val er niet in en much fun.

    Gr. Anita

  • 14 Februari 2010 - 08:32

    Floor:

    Wat doe je toch veel. Maar goed dat je het allemaal opschrijft, hoe kun je al die indrukken anders onthouden. Die mensen en brommers! MY GOD! Show was echt mooi he! Nog maar 23 dagen, voor mij is het heel snel gegaan. Hoe zit dat met jou en het tijdsbesef.. Nou, hier sneeuw het weer voor de verandering, niks an! Dikke x en ik denk aan je!

  • 14 Februari 2010 - 09:42

    Pietertje:

    Hoi lieve Renee
    Het blijft mooi en leuk om je te volgen via je verhalen en video,s
    En wat gaat de tijd toch snel!

    Geniet van de tijd die je nog rest en ik kijk vol verwachting uit naar je volgende verhaal!!

    Heeeeeeele diiiiiiike kusssssssssssssssss

  • 14 Februari 2010 - 10:34

    Chris:

    Ha zus,
    Wat een verhaal weer. Mooi kleurtje ja. En bij ons is het nog steeds wit, witter, witst. Gisteren de zoepkoel en Venlo goed overleefd. Nu sneeuwt het alweer, dus ff kijken hoe ik naar Blerick ga, fietsen of een brommertje! Geniet van het nieuwe jaar, doen wij dat van de carnaval, ALAAF.
    Kwam Noud trouwens nog in Venlo tegen, ha ha.
    Groetjes Chris.

  • 14 Februari 2010 - 13:00

    Brenda:

    lieverd,

    wat een verhalen hoor....en wat een super!!!! foto's, ben helemaal niet jaloers.....haha! Ga nog even flink genieten, dan ga ik even een sneeuwpop maken!

    Dikke X P&B

  • 14 Februari 2010 - 14:13

    Tiny Wijnhoven:

    Nou wat zal dat een geknetter zijn met al die brommertjes.Wat weer mooie videotjes en wat een kleurtje zeg,goed smeren en flink water drinken dan is het wel weer bijgekleurd als je terugkomt.Ben Chris niet tegengekomen in de zoepkoel was ook daar,had polsbandje gewonnen in de sporthal.Zalig nieuwjaar en ALAAF!!!!!Tiny.

  • 14 Februari 2010 - 15:33

    Pap:

    Nog ffff dit Frank heeft in Singapore dezelfde show gezien met de draken die op die palen sprongen.
    Zag er ook zo kunstig uit.
    Geen hoofd pijn van nieuwjaar vieren?????????

    Gr. pap

  • 15 Februari 2010 - 21:08

    Jan En Mariet:

    Hoi Renee,

    Happy New Year!!!
    Wat een verhalen en geweldige ervaringen en niet te vergeten,je plaatjes!!!En nu , een
    motormuis in Nederland?
    Reuze leuk he om steeds weer de backpackers opnieuw te ontmoeten.
    Nu op naar Cambodja, het bljft geieten om je te volgen!

  • 17 Februari 2010 - 13:36

    Marjon:

    Hey lief,

    Wow wat gaaf... je zit daar dus gewoon midden in een of andere enorm feest!!!!! Heel goed dat je gewoon lekker hebt mee gedaan met de heren... ben weer trots op je :-)

    Blijf lekker genieten!!!

    Dikke kus

  • 17 Februari 2010 - 14:00

    Don:

    Hey Renee,
    zo te zien en te lezen verveelt het nog niet, en kom niet te bruin terug he kun je echt niet maken!
    Veel plezier nog,
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Renee

Actief sinds 22 Dec. 2009
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 55284

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Argentinië

24 Juni 2011 - 29 Augustus 2011

Australie en Bali

19 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Mijn vader is de beste

04 Januari 2010 - 09 Maart 2010

Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer Thailand

Landen bezocht: