een motor ritje - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu een motor ritje - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

een motor ritje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

08 Februari 2010 | Vietnam, Nha Trang

Heeee, daar ben ik weer. Nu vanuit het mooie Nha Trang Vietnam. Na het drukke Hanoi is het een opluchting om heerlijk te kunnen relaxen aan de mooie stranden van Vietnam die nog niet zooo toeristisch zijn als de Thailandse (zeggen ze). Mijn eerste stop na Hanoi was Hue, dit is een mooie stad en ook de grens van Zuid en Noord Vietnam, dus tijdens de oorlog behoorlijk gebombardeerd. Ik heb alle toeristische plekjes van Hue in 1 middag gezien dankzij Troung, een jeasyrider. Er zijn in Hue heel wat "motorbedrijfjes" die tours doen. Hij adviseerde mij om een tour te doen langs de belangrijkste sites. Dus na een overnacht busrit van Hanoi naar Hue ben ik een tour op de motor gaan doen. Dit was heel erg leuk, maar ik was toch wel behoorlijk moe en na 2 sites gezien te hebben wilde ik eigelijk gewoon ff gaan liggen. Helaas was dit niet mogelijk omdat ik nog 2 a 3 sites had te gaan. Rond 16u was ik terug in mijn hotel en dacht aaaaaaaah heerlijk ff relaxen. Maar nee zoals ik ben toch maar weer dingen gaan doen, Chris zat namelijk al klaar achter de skype! Na de skype was het alweer etenstijd, dus ben ik op zoek gegaan voor een pizza (wilde ff iets anders). Dit gevonden te hebben belandde ik in een behoorlijk westerse pub de DMZ-bar. Alle muren stoelen en tafels waren volgekliedert met stift, dus ik moest toch ook wat van mij achter laten en kliederde wat op de tafel en muren!! Zat ik daar lekker mijn pizza te eten met behoorlijk westerse muziek op de achtergrond (natuurlijk stond de muziek weer veel te hard zoals het over is hier) draaide ze Jantje Smit!!! ECHT WAAR! Na even gekletst te hebben met een vietnameese studente, de studenten praten graag met je om hun engels te oefenen, ging ik een potje biljarten met een local. Dit pakte niet zo goed uit voor mij, bleek hij een semi-proff te zijn, speelde al z'n ballen in 1 keer weg. Toen ben ik aan de praat geraakt met 2 duitsers die op het moment in China leven en in Vietnam waren voor vakantie. Zij hadden ook een poging tot winnen gedaan maar verloren tevergeefs. Het was beter voor ons om tegen elkaar te spelen in plaats van de locals, dus we zijn aan een andere tafel verder bgaan spelen met 2 Belgen die daar al bezig waren. Om 24u ben ik terug naar mijn hotel gegaan om te skypen met pappie en Lieke kwam ook nog even voorbij, was gezellig he!!! Maar snel was het toch al bedtijd voor mij omdat ik de volgende ochtend toch wel fit moest zijn voor mijn motorrit naar Hoi An. Jaja ik ben achterop de motor van Hue naar Hoi An gereist en het was top. Ik was altijd huiverig voor motors, maar nudat ik het (van alle plaatsen in de wereld hier in het chaotisch vietnam) heb gedaan ben ik overtuigd, het is geweldig! Alsof ik weer net als tijdens mijn tienerjaren achter op de brommer bij Jennifer zat (weet je nog Jen altijd met de brommer op pad, heerlijk). Omdat ik de trip per motor deed kreeg ik veel meer te zien van het Vietnameese landschap dan wat ik gezien zou hebben met de bus. Ik ben lekker gaan zwemmen in Eliphant waterfall en nog een aantal andere sightseeings gezien. Tijdens de trip kwam Troung zijn broer tegen op de brommer, hij had 2 Amsterdammers bij zich, en we hebben eigenlijk de rest van de trip met z'n allen op gereden. De laatste bezichtigheid was Marble Mountain in Danang. Hier kwam ik een Amerikaan tegen die vertelde dat die al 4 jaar in Saigon woont en gaf mij zijn nummer voor als ik in Saigon aankom, kan ik hem bellen als ik het echte Saigon wil zien. Hij zei ik heb daar een aantal vrienden en die kunnen je wel rondleiden, het zijn wel alleen maar piloten.....hhhmmm haha?! Ook kwam ik daar een vietnameese jongen tegen die graag met mij wilde praten omdat hij zijn Engels wilde oefenen, zoo grappig. Hij had de volgende dag een Engels examen, dus hij had mij rondgeleid en alles over Marble Mountain verteld en bordjes vertaald, leuk he. Na Marble Mountain eindelijk naar Hoi An, had wel weer genoeg gezien. In Hoi An kon ik weer een kamer delen met Merel en Judith voor 1 nacht, omdat zij de volgende dag vertrokken naar Nha Trang. Mijn eerste dagje in Hoi An had ik een vrije dag gepland, even lekker chillen op het strand heerlijk. De 2eb dag ben ik de Cham Island tour gaan doen, dit hiels in een behoorlijk ruige boottocht van een uur naar Cham Island. Langs het dorpje daar en museum, 20 min. snorkelen...... met jammer genoeg slecht materiaal waardoor ik nog niet veel zag. En als laatste een lunch op een droomstrand. Het was daar echt wat je normaal alleen maar in de bladen ziet, wit strand, blauwe zee en zwemmen maar! Voor mijn laatste dag in Hoi An had ik de zonsopkomst My Son- tour gepland. Dat betekende om 4.30u opstaan en om 5u klaar staan voor de taxi. Zat ik daar in het donker te wachten op het busje, kwamen 2 australiers terug van een wilde nacht die hielden mij gezeldschap totdat het busje arriveerde. De My Son tour, ja....... inclusief ontbijt en natuurlijk de zonsopkomst, geweldig dacht ik met nog een aantal anderen. Na nog een paar toeristen opgepikt te hyebben stopten we voor een snel ontbijtje langs de weg, alles stond al klaar en het was letterlijk pak iets te eten en ga weer de bus in. Na een busrit van een uur kwamen we bij My Son aan,. de Anker Wat van Vietnam. We hebben de zon niet echt kunnen zien opkomen, scheen het zo te zijn dat die tour niet is om de zon te zien opkomen maar om de drukte van andere toeristen te vermijden en de hitte. Oooooh zit het zoooo. Ik was evengoed wel blij dat ik juist de vroege tour had gepland omdat je toch wel het verschil kon merken, rond 8u begon het echt al behoorlijk warm te worden en er waren inderdaad weinig andere toeristengroepen. 's Avonds vertrok ik met de bus naar Nha Trang weer een rit van 12u, maar ik zat weer in een slaapbus dus bedje spreiden en slapen maar. Rond 6u a 7u kwamen we aan in Nha Trang, het was al licht en de zon begon net op te komen. Zoooo mooi, ik sta morgen ook extra vroeg op om de een paar mooie plaatjes te schieten van de zonsopkomst. Wat ik wel heel erg grappig vond om te zien was dat alle Vietnamezen al wakker waren. Ze waren aan het zwemmen in de zee, badminton aan het spelen, aan het hardlopen en natuurlijk eten (dat kunnen ze de hele dag door). Overdag zie je ze dik ingepakt in lange broeken, truien, handschoenen en hoedjes om ieder zonnestraaltje te vermijden en nu zagen ze eruit zoals de toeristen er overdag bijlopen. Die foto's komen de volgende keer. Na een hotel gevonden te hebben ben ik lekker naar het strand gegaan (phoee wat heb ik het toch zwaar haha, sorry jongens) verder heb ik besloten om niets te ondernemen hier in Nha Trang. Op het strand ontmoete ik natuurlijk weer een Aussie (daar zijn er zoveel van aan het reizen) dat was erg gezellig en we hebben samen kreeft gegeten voor maar E3,-! Je kan echt alles kopen op het strand ze komen voorbij lopen met kreeft, fruit, kaarten, eten en drinken, sigaretten, zonnebrillen, schilderijen, tours die ze aanbieden en massages. Na er een paar uurtjes gelegen te hebben begint het natuurlijk behoorlijk irritand te worden omdat ze op en neer blijven lopen en ook gaan smeken, Buy something please please... en als je nee zegt zeggen ze ook nog: why not!!!! Buy something buy! NEEEE IK HEB ALS EENS GEZEGT DAT IK NIETS WIL! Ik vertrek overmorgen en ga morgen dan ook weer heerlijk relaxen op het strand, alsof ik niet al bruin genoeg ben!!! Na Nha Trang ga ik naar Dalat, daar schijnt het weer kouder te zijn en het ziet eruit als de Franse Alpen tijdens het voorjaar, zo staat het omschreven in de Lonely Planet. Na Dalat naar Ho Chi Min City voor TET! Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn, het schijnt dat de eerste dag wel leuk is maar daarna is het uitgestorven. Alle Locals gaan voor oud en nieuw naar hun familie buiten de stad en dus is de stad helemaal verlaten je kunt zelfs op straat geen eten meer kopen. Maar verder is het echt geweldig om tijdens tet in Vietnam te zijn omdat alles zooooo mooi versiert is. Overal hangen gekleurde lampionnetjes, bloemen, alles word ook weer opgeknapt en geverft.

  • 08 Februari 2010 - 14:24

    Tiny Wijnhoven.:

    Hä Renee wat weer een hoop ervaringen erbij zeg.Vooral dat toeren op die motor brrr. doe ik je niet na.Kijk al uit naar de volgende foto,s,Ben je het nog niet moe?Haha Grapje,Geniet lekker verder van al dat mooi,s ,maak wel wat plaatjes van het feest, wij gaan ons hier opmaken voor de carnaval,ALAAF!!groetjes van tiny uit Bree.

  • 08 Februari 2010 - 16:46

    Chris:

    Woh, wat een avontuur!!! Dat zijn nog een adrenaline verhogende ritje. Dan moet je inderdaad vertrouwen op de bestuurder.
    Bij de rijstvelden mis ik alleen nog de koeien en dan lijkt het net Nederland. Zo vlak en groen als het daar is.
    Geniet nog van de uitzichten, bezienswaardigheden en natuurlijk het STRAND.

    Groetjes, kus Chris.

  • 08 Februari 2010 - 16:58

    Simone:

    Hey broene!

    Soooooww... wat heb je toch weer een hoop avonturen meegemaakt! En mooie foto's ook, fijn om je zo blij te zien daar in het water.. hihi!
    Gelukkig kom je ook zoveel leuke mensen tegen!
    Have fun kersje..!
    Heel veel liefs xx

  • 08 Februari 2010 - 17:27

    Pap:

    Die easyrider houdt wel goed het gas erop.
    Mooie uitzichten daar en het strand ziet er ook niet verkeerd uit.
    Op naar het volgende avontuur.
    P.S. Smaakte dat hondje ook??? Of heb je hem niet gebakken.

    Gr. x pap

  • 08 Februari 2010 - 21:28

    Don:

    Hey, jammer dat je niet achterop de motor van Rik mee kon rijden, dan beleef je pas (Pittige Tijden!)Super Foto's weer, een paradijsje!
    gr x

  • 09 Februari 2010 - 03:55

    Anita:

    Pffff, wat een motorrit... Ik moet er niet aan denken. Ik geloof dat ik gezegd had dat ik wel reed en hij achterop mocht......... met al die tegenliggers. Maar weer veel gezien dus.

    Geniet vooral verder, groetjes Anita

  • 11 Februari 2010 - 17:26

    Bianca:

    hey renee! wat n feestje heb je daar zeg, allemaal mooie belevenissen! morgen ga ik kgben , ze vragen regelmatig hoe t met je gaat , de groeten, genietse, dikke kus

  • 12 Februari 2010 - 14:01

    Pap:

    he Renee ik ben nu in Blerick bij Ome Jo en tante Door zij gaan je nu ook volgen via de site.Ze vinden het helemaal geweldig wat je doet.Groeten uit Blerick.

  • 16 Februari 2010 - 14:29

    Wiel En Petra:

    Hoi Rennee,nog even en je kunt aan de echte vakantie beginnen,ha ha,
    dan kun je bijkomen van al je avonturen,en genieten van zon en zee,ook groetjes van chayenne en jauri die gisteren terug zijn gekomen uit spanje van een korte vakantie,heel veel plezier,groetjes ,
    doei!!!

  • 17 Februari 2010 - 13:16

    Marjon:

    He lief,

    Zo... was ook even aan het genieten van een overheerlijke skivakantie maar ben er weer!!!

    Heb net weer met veel plezier je verhaal gezelen en je foto's bekeken. Echt fantastisch weer... je volgende verhaal staat al voor me klaar dus die ga ik nu lezen!

    Dikke kus,
    Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Nha Trang

Renee

Actief sinds 22 Dec. 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 55273

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Argentinië

24 Juni 2011 - 29 Augustus 2011

Australie en Bali

19 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Mijn vader is de beste

04 Januari 2010 - 09 Maart 2010

Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer Thailand

Landen bezocht: