Laatste dag Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu Laatste dag Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Laatste dag Laos

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

27 Januari 2010 | Laos, Vientiane

Mijn laatste paar uurtjes in Vientiane Laos. Vanmiddag om 17u word ik opgehaald om rond 18u te vertrekken met de VIP-bus naar Hanoi Vietnam, dit word een langeeeee trip +/-24uur wens mij geluk!! Ik heb na 4dagen hier te zijn geweest alles wel gezien, dus neem ik vandaag maar van de gelegenheid gebruik om mijn verhaal te doen.

Vrijdagavond kwam ik na een busrit van 3,5 uur aan in Vientiane. Het is de hoofdstad van Laos maar absoluut niet groot, omdat alles te fietsen of lopen is. Heerlijk om eindelijk weer eens te fietsen en je zo makkelijk te verplaatsen zonder moeilijk te doen over de prijs, zoals dat iedere keer weer gaat als je een taxi of tuktuk pakt. Een fiets huren is ongeveer E1,- en ze rekenen 1 dag ook werkelijk als 1 dag (24u). Zaterdag ging ik toch maar op zoek naar een ander Guesthouse, degene waar ik had geslapen was heel basic. Een matras op de grond en een gedeelde badkamer, dit is allemaal niet erg zolang het maar werkt. Werken deed het maar er was een ander probleem namelijk een enorme muggenplaag op de badkamer, je wilt niet weten hoe ik stond te douchen, schoppend en slaand om mij heen om de muggen op afstand te houden hahaha. Op naar een nieuwe slaapplek dus!! Dit was weer ietsje meer luxe met een eigen badkamer, alleen hier was weer een ander probleem, het stonk op de kamer, heel muffig en vochtig. Dus de daarop volgende dag toch maar weer naar een ander Guesthouse verplaatst. Hopelijk de laatste keer dat ik mij hoef te verplaatsen dacht ik, jammer genoeg hadden ze geen single kamers meer vrij en moest ik een duurdere boeken. Hier lag ik ‘s avond heerlijk te slapen totdat ik wakker werd van mensen die terugkwamen van de kroegen. De kamers waren bovenin open met alleen maar hordes gescheiden en dunne muurtjes. Ze sliepen in de kamer naast de mijne, maar wat hoor ik nou….. dat is geen stelletje, hij heeft een hoertje opgepikt!!!! Ik hoorde ze discussieren over de prijs, uiteindelijk koste ze B2000,- voor de hele nacht rond de E40,-. Nee he…. Weer geen normale nachtrust voor mij, het vervelende is ik had wel oordopjes maar toch hoorde ik nog wat er gebeurde. Ik ben toen maar opgestaan en op het balkon van het hotel gaan zitten in een ligstoel met mijn Ipod en een boek. Na een uurtje terug gegaan en dacht eindelijk te kunnen gaan slapen, begon die eikel enorm te snurken!!!!! Dusssss ik had uiteindelijk maar 2 of 3u geslapen, was gebroken de volgende dag,! Dus ‘s ochtends aan receptie gevraagd of het normaal is dat de gasten hoeren meenemen , maar ze zeiden dat ze daar niets tegen konden doen. Toen kon ik gelukkig naar een single kamer verplaatsen en hier heb ik 2 nachten wel ok geslapen. Verder heb ik de 1e 2 dagen veel bezichtigd wat er te bezichtigen was. Wat Si Saket vond ik een van de mooiste tempels die ik heb gezien, gebouwd tussen 1819 en 1824 en dat zag je er wel aan. Het bijzondere aan deze temple was dat er meer dan 2000 zilveren en keramische boedabeelden staan en wel meer dan 300 zittende en staande. Daarna ben ik naar de markt/winkelcentrum geweest en Patuxai (Vientiaanse Arc de Triomphe). De volgende dag ben ik naar het Boeda-park gegaan wat 25km buiten het stadscentrum ligt. Ik ben met de locale bus daarheen gereisd. Toen ik in de bus zat te wachten werd die maar voller en voller, en uiteindelijk dat ik tegen het raam aan geperst met een Laotiaan naast mij. En de busreis duurde ongeveer een uur!!! Maar op de helft van de rit stapten de meesten gelukkig uit. Het park was geweldig, allemaal verschillende soorten en maten boeda’s. Wat wel grappig is dat ze geen echte opstap plaatsen hebben voor de bus. Als die ergens langs rijd waar dat wel is toeterd hij en dan weet je dat ie eraan komt. Of mensen staan willekeurig ergens te wachten en zien ze hem aankomen zwaaien ze en dan stopt die. Zondag was een college van mij, Harald, ook aangekomen in Vientiane, hij reisd van zuid naar noord. Dus wij hebben gezellig samen gegeten aan de Mekong, de andere avond sushi en de laatste avond op de nachtmarkt heel apart met allemaal gekke dingen die kunt eten zoals kippenhoofden of poten en waarschijnlijk ook wel hond. Maar daar hadden wij ons niet aan gewaagd. Bijna iedere dag ben ik ‘s middags aan de Mekong gaan zitten, dit was heerlijk rustig omdat het ongeveer een halve tot hele km van de weg af was. Het zand was daar zoooo mooi, je zag allemaal kleine stukjes bladgoud en ook de waterlinie was daardoor machisch. Toen ik er liep bewoog de omgeving door mijn beweging, er waren honderden kleine kikkertjes die allemaal bewogen als ik een stap maakte maar ook weer stil bleven staan als ik stil stond. Je had aan de ene zijde van de rivier Vientiane Laos en aan de andere was het al Thailand. Als ik daar ‘s middags zat kwam er ook vaak een vissersbootje voorbij die zijn netten uitzette en zo probeerde zijn geld te verdienen. ‘s Avonds aan de Mekong had je ook iedere keer weer een prachtige zonsondergang.

  • 27 Januari 2010 - 06:42

    Pietertje:

    Hoi Lieve Rene
    Wat een indrukken allemaal en wat gaaf om het met jou te beleven via je reisverslagen!
    Gelukkig reis je met een VIP bus naar Hanoi -Vietnam...geniet van alles en veel plezier!!!

    Dikke kus XXXXXXX

  • 27 Januari 2010 - 06:46

    Pietertje:

    Natuurlijk weet ik dat ik je naam verkeerd heb gespeld maar je weet dat een van m,n mooie zoons ooook Rene heet dus vandaar de verwarring!!!
    tot het volgende berichtje lieve Renee

  • 27 Januari 2010 - 08:52

    Marianne:

    Hallo Renee,

    Super fijne reis en zonder dikke Franse dame..

    Groetjes

  • 27 Januari 2010 - 09:16

    Chris:

    Erg mooie foto's inderdaad. Ha ha, op de fiets door de stad. Net Nederland ja. En natuurlijk weer typische creatieve Renee foto's. Leuk zeg. Maar ik zie inderdaad dat je veel aan de rivier hebt gelegen. Dus snel naar Vietnam om weer wat meer avonturen te kunnen beleven.

    Kus Chris.

  • 27 Januari 2010 - 10:13

    Eric:

    Wat een mooi verhaal weer. Was harald van ONM daar dan ook? vast wel, maar weinig mensen die HarAld heten. En dat bladgoud, kan je niet een paar kg meenemen naar Nederland. Als cadeautje voor mijn verjaardag of zoiets. Foto's zijn ook echt te gek. Ben allemaal vragen aan het stellen terwijl ik weet er toch geen antwoord op zal krijgen. haha. Hier wordt het kouder en kouder. De bordjes met 'hier uw schaatsen slijpen'hangen alweer in de meeste winkels. Veel plezier nog en succes met je busreis.

  • 27 Januari 2010 - 11:18

    Dad:

    Ik hoor je al gillen en schreeuwen onder de douche met al die muggen(We kennen je)
    Dat hoort erbij in dat soort landen met het soort reizen dat jij nu maakt.
    Nu op naar Vietnam, ik denk dat land ook wel indruk op je zal maken.
    Ben benieuwd of je nog veel tegenkomt van de oorlog daar, lijkt me heel interesant. Chris komt net binnen dus ik ga nu stoppen, jammer dat de skype zo slecht ging, Gr XX

  • 27 Januari 2010 - 11:46

    Simone:

    Hey cherie!

    Wat heb je toch al veel mooie dingen meegemaakt en gezien! En nu ook weer zo'n leuke foto's!
    Veel succes met je volgende reis..!
    Enne.. idd Geert, moet nu dan ook denken aan een reneetje op t terras met een wesp in de buurt.. haha!
    Veel liefs! xx


  • 27 Januari 2010 - 12:16

    Bren:

    schatje!! wat een verhalen zeg, hahaha! Ook erg leuk filmpje zo op de fiets!! Geniet er maar van hier is het koud en nat!! Super mooie foto's!!
    Ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal!
    Dikke X

  • 27 Januari 2010 - 14:05

    Floor:

    Hahahaha heerlijk voor je ontspanning met die muggen en dat verhaal in die bus tegen de ruit geplakt hahaha ik zie het helemaal voor me!!!! Jemig, lange reis voor de boeg.. Doe je voorzichtig en wat een mooie foto's! Is er nog kans dat je ook Steph gaat zien? Dikke x

  • 27 Januari 2010 - 14:08

    Floor:

    Leuk om je te zien fietsen en je toch een beetje "live" te zien daar!

  • 27 Januari 2010 - 14:28

    Anita:

    Ja, zo maak je vanalles mee, met allemaal die huisdieren. Ik ben benieuwd wat je in Vietnam nog allemaal tegenkomt........ Een hele goede reis en vooral weer veel plezier.

    Groetjes Anita

  • 27 Januari 2010 - 15:46

    Greetje:

    Wow wat geweldig avontuurlijk allemaal!
    Ik lees niet alles, maar hou je wel in de gaten! Gaat het je goed af als vrouw alleen?

    Ik wens je het beste en geniet ook een beetje voor mij! vooral van de zon : )

    X

  • 27 Januari 2010 - 18:23

    Wiel En Petra:

    Ha die Renee
    Geweldig reisverslag met
    mooie fotos,met de fiets
    door Vientiane,geweldig
    toch.Nu op naar Hanoi en
    goede reis,en een fijne
    tijd in Vietnam

  • 27 Januari 2010 - 19:36

    Jolanda En Björn:

    Ha Renee,
    wat fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. Veel sterkte en zitplezier met je 24h reis naar Vietnam.
    De indruk van de foto's is mooi. Veel plezier in Vietnam en we zijn benieuwd naar je nieuwe verhalen.

    groetjes Jolanda en Björn en Happy

  • 27 Januari 2010 - 21:12

    Don:

    Hey renee, wat een verhalen toch allemaal vooral dat je zo'n goede nachtrust hebt haha, veel plezier en een goede reis naar Vietnam! We zien de foto's wel verschijnen gr uit het koude Nederland x

  • 28 Januari 2010 - 09:19

    Bianca:

    Hey, Renee! Je zult inmiddels wel aangekomen zijn in Vietnam, Wat n mooie verhalen stuur je ons, Ik ben net bijgekomen van India en heb nu alweer zin om terug naar t oosten te vliegen,
    geniet er nog van , dikke kus Bianca

  • 28 Januari 2010 - 09:56

    Sarina :

    Hi lieverd,
    wat jammer dat de internetverbinding weg viel .... maar toch fijn een gechat te hebben! maar had graag willen skypen...Hoop dat je inmiddels veilig bent aangekomen in vietnam... wat een afstanden he! Geniet meissie!!

  • 28 Januari 2010 - 20:19

    Karel En Ria:

    Wat geweldig om dit alles zo mee te kunnen lezen en al die ptachtige foto,s en leuke filmpjes. Wat een afstand met de bus maar je bent er nu vast al. Wel vaak aanpassen en behelpen maar dan waardeer je dadelijk je eigen bedje ook weer. Geniet nog heerlijk van je verre reis en wij blijven je volgen. groetjes Karel en Ria

  • 28 Januari 2010 - 22:36

    Irene Putman:

    Lieve Renee,

    Ik geniet van je leuke verhalen en vindt het zo stoer van je dat je dat allemaal alleen aan het doen bent. Zo stoer was ik niet op jouw leeftijd hoor (en nu nog niet) helemaal leuk.........
    Ik wens je nog een hele fijne tijd en als je terug bent hoor ik graag de verhalen uit jou eigen mond.

    Veel liefs Irene (moeder Nilusha)

    P.S. Als er iets onverwachts zich voor doet kan je altijd bellen okee!!!! (Je weet het maar nooit)

  • 29 Januari 2010 - 09:52

    Lieke:

    Ha Reneeke!!

    Hahaha, ik zie het al helemaal voor me dat je in de douche schreeuwen en schoppen!! Ja, jij kan er ook niets aan doen dat je zo'n lekker zoet meiske ben ;) ;)
    Verder nog alles goed daar?! Mooie foto's trouwens. Hier regent het nu, maar jij hebt meer geluk. Enne, ben je al mooi bruin, het zal wel.

    Groetjes xxx Lieke

  • 29 Januari 2010 - 14:16

    Tiny Wijnhoven:

    Wat geweldige Foto,s en wat maak je toch vanalles mee.Dan ben je zo,n lange busreis zo weer vergeten en onderweg geniet je toch ook nog van de omgeving?Wacht op vervolg vanaf Viëtnam.Geniet!

  • 30 Januari 2010 - 20:45

    Oma Hebben:

    Hallo Renee,

    Ik heb alles gelezen wat je hebt meegemaakt.
    Ben je niet platgedrukt van die busreis?
    Ik vindt 't fantastisch wat je doet, als ik 40 of 50 jaar jonger was, zou ik wel mee willen.
    Na de dood van mijn man ben ik ook gaan reizen, maar wel met de bus, met vier dames geweldig. Geniet er maar van, zolang als 't gaat, dat hebben wij met ons vieren ook gedaan. Later als je ouder bent vind je alles geweldig.

    De groeten en veel liefs van Oma. Hooooi!!!!

  • 31 Januari 2010 - 19:31

    Nilusha:

    Hey mop, super mooi je foto's van die boeddha's! Ennuh kon je niet een beetje van dat magische zand meenemen??? xx

  • 01 Februari 2010 - 20:02

    Papa Mark:

    Ha Rene,

    Fantastisch om die mooie ervaringen allemaal mee te maken!! De foto's zijn ook echt geweldig! Veel plezier in Vietnam! Ik ben benieuwd wat je daar weer hebt meegemaakt.
    Kus Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Renee

Actief sinds 22 Dec. 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 55257

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Argentinië

24 Juni 2011 - 29 Augustus 2011

Australie en Bali

19 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Mijn vader is de beste

04 Januari 2010 - 09 Maart 2010

Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer Thailand

Landen bezocht: