De boottrip en meer... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu De boottrip en meer... - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

De boottrip en meer...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

18 Januari 2010 | Laos, Luang Prabang

Vrijdag 15e zou ik opgehaald worden van mijn guesthouse om 11u, maar het werd de Thaise 11u namelijk 11.30u. Ik stapte in en 2 Australische meiden (Daina en Lucy) toen pikten we 3 Zweedse jongens (Janni, Jack en Ed) op bij een ander hotel, daarna weer ergens anders 2 Nederlandse meiden (Kim en Annet) en als laatste 3 Argentijnse jongens (Juan, Julio en raol). Nou, eindelijk kon de 6uur durende trip beginnen. Iedereen klikte al gelijk met elkaar. Allemaal verschillende mensen maar dat was juist goed. Het was dus al snel gezellig in de minivan. Onderweg stopte we nog bij een, je kan wel zeggen, magische temple. Die was helemaal wit, heel mooi. Hier waren de meeste mensen niet naar de tempel aan het kijken maar naar de zon… wat was er namelijk aan de hand, een zonne-eqcelipse. Er liepen een paar monniken en ik dacht dat ze wilden dat ik een foto van hun wilde maken, maar zij wilden met mij op de foto, haha. Na een pause van een half uur reden we weer verder naar de plaats der bestemming. Hier aan gekomen zijn we met z’n allen gaan eten, gezellig drinken en biljarten. Raol had een gitaar bij zich dus zijn we op een gegeven moment naar hun kamner gegaan daar gaan zitten met wat drinken en lekker gespeeld, gezongen en gelachen. De 3 zweden hadden eigenlijk een ticket voor de speedboot, maar hadden die vervangen voor de slowboat, omdat ze het te gezellig vonden met ons. De volgende dag kregen we ontbijt en werden we met de auto naar de grens gebracht, dit was ook echt nodig omdat het misschien 500m lopen was. Het koste ons meer tijd alle backpacks in te laden dan dat we het gelopen hadden haha. Nou hup de boot op en naar de overkant van de rivier, want dat is Laos. Hier was het natuurlijk wachten, wachten en nog eens wachten op ons visum en parpoortcontrole. Rond 12u zaten we eindelijk op de boot naar Pak Beng, waar we zouden overnachten. Dit was natuurlijk een lange trip, maar wel weer gezellig. Ik zat naast een van oorsprong Amerikaan die nu in China woont. Hij had het wel lekker voor mekaar, hij vertelde dat die met 38jr al met pensioen is gegaan. Hij heeft 20jaar in het leger gezeten en toen kon die met pensioen.Lekker dan! We kwamen pas rond 18u aan in Pak Beng, dus het was al donker. We stopte aan de kade en moesten met een 10kl zware backpack een stijle helling van los zand op!! Niet zo handig, waarom maken ze geen trap?! We hadden geen guesthouse gevonden voor ons allemaal, maar wel 2 naast elkaar. We zijn weer samen gaan eten en nog nagezeten, weer heel gezellig. De volgende dag was het niet echt duidelijk hoe laat de boot zou vertrekken, maar ja in Laos nemen ze het ook niet zo nauw. Toen we bij de boot aankwamen zagen we dat er WEL trappen waren en wel 2, hahaha. De boot zou om 10u vertrekken maar dit duurde toch wat langen, ze hebben niet echt een heel handig systeem om passagiers te tellen en zaten wel 20min aan de kade te vergaderen. Weer op de boot en wel een hele dag nu, maar gelukkig hadden we nu iets meer ruimte. Dus genoeg tijd om mijn reis eens onder de loep te nemen en toen kwam ik erachter dat ik het veel te ruim gepland heb. Ik had het er met Raol over en hij zei ook dat ik echt geen 2 weken voor Laos en 2 weken voor Cambodja nodig had, dat ik veel beter ook naar Vietnam kon gaan. En eigenlijk zag ik wel meteen in dat die gelijk had, dus Vietnam HERE I COME. Eindelijk aangekomen in Luang Prabang, en weer hetzelfde liedje, op zoek naar een overnachting. Uiteindelijk belandde ik in hetzelfde guesthouse als de Argentijnen. ’s Avonds gingen we weer met z’n allen eten, naar de nachtclub en bowlen. Wel een gekke volgorde....nachtclub die tot 1u open is en dan naar de bowlingbaan die tot 4u open is, dat doen wij toch anders. Maar ja dat is wel het enige wat je kan doen daar, de cafe’s sluiten om 23u en dan gaat iedereen de stad uit, wij dus ook. Met de tuktuk naar de nachtclub, trillend van de kou een 20min durende rit. Maar het was wel leuk om te zien hoe die Laotianen geen ritme kunnen houden haha. Na een uurtje hadden we het wel gezien en we waren zowat de enige toeristen. Op naar het bowlen, ooooh hier is iedereen dus. Het zat er vol met toeristen, allemaal de mensen die dezelfde slowboat hadden als ons. Maar helaas alle banen waren al volgeboekt. De volgende dag zijn we met dezelfde groep minus Kim, Annette en Juan (die waren ziek) naar de Tat Kuang Si waterval. Wat was het mooi daar, zo’n blauw water heb ik nog nooit gezien, dus waar wachten we op...erin!!! Brrr wat was dat koud, maar na een paar min. wen je er wel aan. Daarna zijn we nog helemaal naar de top geklommen, leek wel alsof we weer op trekking waren. Het was super stijl en alleen maar klimmen voor 10 min. Maar het was het waard. Terug in het dorp vertrokken de Zweden en de Aussies naar Vangvieng, dus ging ik met Julio en Raol wat eten op de markt. De volgende ochtend moest ik afscheid nemen van iedereen omdat ik vertrok naar Phonsavan.

  • 18 Januari 2010 - 07:06

    Pietertje:

    We vinden het zo leuk om je reis verslag te lezen het is net of je er een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje bij bent!
    heel veel plezier vandaag en geniet van alles he ........dikke kus xxxxxxxxx

  • 18 Januari 2010 - 08:36

    Lotte:

    zoo.. wat heb je al veel gezien & gedaan in nog geen twee weekjes!! Ben errug benieuwd naar je Laos & Cambodja verhalen... en nu dus ok nog Vietnam! Gaaf zeg!!
    Geniet er nog van meis!!

    xx lotte

  • 18 Januari 2010 - 10:50

    Florence:

    hahaha ik mis je al als ik een dag geen berichtje heb! x

  • 18 Januari 2010 - 10:52

    Mat En Marie-Louise:

    Heey Renee, toe maar ook nog naar vietnam, je hebt groot gelijk als je de kans hebt: PAKKEN!
    Klinkt allemaal heeeeeeel erg goed blijf genieten! Lijkt me moeilijk om alle ervaringen in je op te nemen, je vliegt van de ene uitdaging in de andere: Fantastisch!
    Tot mails, dikke knuffel van ons!

  • 18 Januari 2010 - 16:24

    Lauretta Gerards:

    heey reneetje! je verhalen zien er zooo relaxtt uit!! ( behalve die kakkerlakken dan he hiihi )... keep us posted babe! and have fun! dikke kus lau

  • 18 Januari 2010 - 17:25

    Marjon:

    Wat leuk dat je zo'n leuke groep bent tegen gekomen. Gezellig! Foto's zien er weer geweldig uit! Ik geniet helemaal met je mee... en lig helemaal in een deuk van je filmpjes! :-)

    Dikke kus voor jou en kijk nu al uit naar je volgende verhaal!

    P.s. Als je je weer een keer verveelt mag je me weer smsen hoor, maakt niet uit hoe laat ;-)
    X

  • 19 Januari 2010 - 18:46

    Wiel En Petra:

    Hoi Renee,zo te lezen en te zien heb je het naar je zin,daar in dat verre land.Je gaat toch niet in het klooster [monnik]
    Doe voorzichtig en tot lezens Groetjes

  • 20 Januari 2010 - 11:20

    Chris:

    Ha zus,
    Ben benieuwd wat voor een reis je in Vietnam gaat maken. Ga je nu direct na Laos? Hier begint de sneeuw en kou wat weg te trekken. Maar er komt volgens mij weer een nieuwe kouperiode aan.
    Frank is vanmorgen om 6.00 uur in de taxi naar Schiphol gestapt. Hij was rond 8.00 uur daar en is om 10.50 naar Singapore vertrokken.
    Geniet er nog van en tot je volgende verhaal.
    Kus Chris.

  • 20 Januari 2010 - 15:15

    Simone:

    Hey Woody..

    Nice picca's..!
    Je bent goed bezig daar, heerlijk! En wat zuls se lekker broen zien..
    MMMMM...mocca!

    Dikke kus xx

  • 20 Januari 2010 - 20:52

    Mariet En Jan:

    Hoi Renee
    Vanaf de eerste dag volgen we je op de voet. Laat ons lekker meegenieten van de verhalen en de geweldige foto's.
    Hou je taai en groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Renee

Actief sinds 22 Dec. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 55267

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Argentinië

24 Juni 2011 - 29 Augustus 2011

Australie en Bali

19 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Mijn vader is de beste

04 Januari 2010 - 09 Maart 2010

Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer Thailand

Landen bezocht: