Terug uit de Jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu Terug uit de Jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Terug uit de Jungle

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

14 Januari 2010 | Thailand, Chiang Mai

Jaaa ik heb het overleefd! Ik ben niet naar beneden gedonderd de valei in, niet gestoken door en of ander vreemd insect, niet opgegeten door de locals. Ik ben alleen een tintje donkerder, een mooie reis rijker en 30 muggenbeten verder. Terug bij BMP Resedents jammer genoeg mijn grote, begaande grondkamer moeten ruilen voor en kleinere 1-hoog. Zolang ik er maar warm kan douchen en heerlijk slaap en dat kan ik, meer heb ik niet nodig. Nou ik zal maar beginnen met mijn "jungle"verhaal, ik denk dat jullie wel nieuwsgierig zijn.

Wat een avontuur! Ik vond het geweldig en heel gezellig en hoop dit zeker vaker te gaan doen. Ik zat gelukkig in een leuke groep met Carrol (63jr USA), Mascha (54jr USA), Stefanie (27jr D), Sebastiaan (23jr NL) en Maurits (24jr NL), zoals je ziet is de gemiddelde leeftijd redelijk hoog, ik weet ook niet hoe dat komt haha.
We begonnen met een autorit van 1,5uur, tussendoor nog gestopt bij een markt om de laatste benodigheden te kopen. Eindelijk aangekomen bij “DE JUNGLE” moesten we de flipflops verruilen voor de wandelschoenen. En blij dat ik ben dat ik Sarina’s schoenen heb mogen lenen, ik zou niet weten waar ik nu zou zijn als ik die niet had. Ik was en ben er heel blij mee bedankt Sarina J. We waren al gelijk in het diepe gegooid omdat het rond 11u ‘s ochtends was dus behoorlijk heet. We moesten het eerste uur alleen maar bergop in de volle zon!! We dachten bij onszelf, als dit zo doorgaat weet ik niet of ik het red. Aangekomen op onze eerste lunchplek waar we gebakken rijst en vers geplukte tamarinds kregen, jammie! Jojo onze gids ookwel Mokeyman genoemd, was heel erg grappig en deed het echt goed. Hij moest ons de drie dagen rondleiden en voor ons koken, wat hij heel goed heeft gedaan, Khopkhoen Jojo.
Na een lunchstop moesten we natuurlijk weer verder lopen, klimmen, kruipen, glijen. Nou eigenlijk viel het wel mee, er waren stukken bij waar de “weg” heel smal was en je ver ver ver de afgrond in kon kijken en er waren stukken die heel heel stijl waren en je had natuurlijk stukken waar je weer moesten afdalen, maar niet zomaar neeeee heel stijl en glad haha. Na 2uur gelopen te hebben kwamen we aan bij een prachtige waterval! Hier konden we ons even lekker opfrissen, geloof mij dat was nodig! Wij waren daar helemaal alleen, echt top. Later arriveerden meerdere tour-groepen. Nu vertrokken we richting onze eerste slaapplaats een dorpje hoog in de bergen.
Maar eerst moet ik nog iets vertellen over de 2 Amerikaanse dames, we hebben de hele trekking heel veel lol met maar ook om ze gehad. Voornamelijk om Carrol de blonde dame. Het begon namelijk al bij het hotel, dat we op haar moesten wachten enzo enzo, maar in de truck bleef ze maar boeren, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Nu ben ik wel wat gewend (he Frances haha) maar tijdens de trekking begon ze tijdens een stop met Jojo te kletsen om tijd te rekken en in een keer, geloof het of niet, liet ze een scheet!!! Nou ja! Maar er kwam geen reactie van haar of van de anderen, ik wist ook niet wat ik moest doen.... Aangekomen bij onze eerste slaapplek hadden we gezellig gekaart en gegeten, waarna Carrol en Masha al snel gingen slapen. Sebastiaan, Maurits, Stefanie, Jojo en ik bleven nog op (was pas 19u) en zaten gezellig bij het kampvuur te kletsen. Op een gegeven moment kwamen de USA-dames ter spraken en al het boeren, maar.... liet ze nou echt een scheet???? Jaaaa, blijkbaar had iedereen het gehoord maar wisten ze niet hoe ze moesten reageren, hahahahaha. Dat was lachen, rond 22.30u gingen we slapen. Athans we dachten dat we zouden gaan slapen….. maar helaas. We konden niet slapen omdat we wakker werden gehouden door gesnurk, maar niet zomaar gesnurk nee heel heel hard gesnurk van Masha.
Na een korte nacht zaten we allemaal brak aan het ontbijt en begon we de wandeling weer. Op naar de 2e overnachtingsplek. We begonnen onze trek weer met alleen maar berg op berg op berg op, waardoor de USA-dames ons niet bij konden houden, maar zij hadden besloten om hun eigen tempo aan te houden en dat was beter voor hun en voor ons. Ik moet wel zeggen petje af dames dat jullie dit hebben gepresteerd, ze hebben overal aan meegedaan, wat heel erg knap was omdat het voor mij en die anderen ook al zwaar was. Ik hoop dat ik dat ook nog kan als ik zo oud ben als hun.
Wat heel leuk was dat we een extra gids hadden Tamin een hondje van kamp1. Tamin heeft ons dag 2 en 3 vergezeld totdat we weer per truck verder gingen, het was zo’n lief hondje, hij liep de hele tijd met ons mee, leide ons de weg en stopte als wij ook stopte heel lief. De laatste dag toen wij per truck weg reden,liep hij terug naar huis maar hij bleef maar achterom kijken, alsof hij doei wilde zeggen haha. Tijdens onze 2e dag hadden we weer veel om over te lachen, Jojo had namelijk ook niet geslapen door het gesnurk terwijl hij een paar meter verderop sliep in een ander hutje!!!!! Haha toen hadden we een goede bijnaam voor de dames BFS-dames (Burping, Farting en Snorring).
Gelukkig konden we de 2e nacht wel slapen, om de een of andere reden snurkte ze nu niet. De 2e nacht verbleven we bij een jong en knap gezin aan een rivier heel erg mooi. In de rivier kunden we ons wassen en daarna lekker wat eten. ’s Avond bij het kampvuur hadden we weer gelachen, we leerden Jojo de vogeltjesdans en de kabouterdans, waarna hij ons the Elephant-song (dans) leerde. De derde dag moesten we totaal 3uur lopen en ’s middags gingen we Olifant rijden (wat toch best wel zielig was) en Bamboo-raften. De Olifanten bananen voeren was heel erg leuk maar het rijden was toch best wel zielig. Het raften was heel erg easy-going maar wel leuk met een geweldig uitzicht en natte kont.
Rond 17u kwamen we aan bij ons hotel waar we afspraken om samen te gaan eten, maar eerst even lekker warm douchen en een dutje doen. ’s Avond ben ik met Sebastiaan, Maurits en Stefanie gaan eten, maar geen rijst of noedels nee nee, we aten PIZZA en goeie ook! Na de pizza zijn we nog wat gaan drinken en biljarten met Jojo. Oh jaa, pap kijk ff naar het filmpje, er bestaat ook een Thaise Pink Floyd haha.
Nou dat was het weer ik ga slapen en morgen vertrek ik naar Laos per slow boat ik kom daar als het goed is op zondag aan. Tot dan xx.

  • 14 Januari 2010 - 07:26

    Brenda:

    jeetje mop,
    super om je verhalen te lezen, helemaal om je foto's te zien!! En dan ben je 'nog maar' 10 dagen weg!! Ben benieuwd naar je volgende belevingen!!

    Dikke X

  • 14 Januari 2010 - 08:42

    Roshan:

    jeeehhh daar is ze weer!!! leuk om te lezen...xxxxxx

  • 14 Januari 2010 - 10:50

    Bettina:

    Renee wat cool dat je deze reis aan het maken bent! Ik zag het via facebook en ga je verhalen lezen!! Ben jaloers!!! Geniet ervan!! Ga je ook nog naar het zuiden van Thailand?? xx

  • 14 Januari 2010 - 11:11

    Anita:

    Ha, ha, ja niet opgeslagen...... gebeurd iedereen wel eens. Ik blijf wel zitten achter de computer en wacht tot je het klaar hebt.

    Groetjes Anita.

  • 14 Januari 2010 - 11:13

    Anita:

    Ohhh ik zag dat de foto's er wel opstonden Suuper leuk.

    Ik wacht met spanning af op het verhaal....

    Groetjes Anita

  • 14 Januari 2010 - 11:27

    Dewi:

    Ha sies
    Wat een super mooie foto's heb je weer gemaakt. Ik zie dat je het nog steeds naar je zin hebt. En dat moet ook. Geniet er maar lekker van. Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Dikke x

  • 14 Januari 2010 - 13:19

    Don:

    Hey wat een mooie foto's! Begin nu wel een beetje jaloers te worden. Dat verhaal dat komt wel, kun je me meteen vertellen of ze daar ook bereden politie hebben. Veel plezier nog, x Don

  • 14 Januari 2010 - 15:59

    Jeroen:

    hey... ziet er super gaaf uit man....... lijkt me super lekker douchen in de jungle.

  • 14 Januari 2010 - 17:11

    Simone:

    En je hebt weer mooi gezongen..
    Dus vertel eens vlindertje.. hihi

    Liefs xx

  • 14 Januari 2010 - 19:41

    Florence:

    Gelukkig heb je de foto;s!!!O, wat erg als je een heel verhaal hebt gemaakt en het is weg. Ik kom morgen weer even bij je kijken. x

  • 14 Januari 2010 - 19:54

    Pap:

    Wanneer gaan ze in Europa toeren?
    ben benieuwd naar het verloren verhaal.
    Tot skypes X dad

  • 14 Januari 2010 - 21:45

    Nilusha:

    Super leuk om weer wat van je te horen. Ben heel benieuwd naar de Jungle Story.. De foto's zijn in ieder geval geweldig!! Goed om te horen en te zien dat je het zo naar je zin hebt. En die foto bij de waterval echt geweldig!! Ben weer super benieuwd naar je volgende verhalen. XX Nilusha

  • 14 Januari 2010 - 21:47

    Nilusha:

    Oh trouwens mn huis is geschilderd het is nu allemaal klaar alleen nog wachten op de meubels die komen half februari dan ga ik er ook in. De cocktails staan voor je klaar als je terug bent!! Maar geniet jij nu maar lekker van je reis. X

  • 15 Januari 2010 - 16:53

    The Mean MF:

    Een geweldig verhaal als het zo doorgaat wil je nog niet meer terug.
    Ik hoop dat Laos en Cambodja ook zo goed voor je worden.
    Ik begin stiekum een beetje jaloers te worden, gun het je van harte.

    Gr. X Ddie

  • 16 Januari 2010 - 09:39

    Chris:

    Hé,
    Wat een verhaal van de tocht. Lijkt me ook super. Dat is ook wat Frank en ik zo mooi vinden aan wandelen in de bergen. Alleen waar zij lopen, zijn de bergen iets anders ha ha. Dus toch een keertje met z'n vieren!!!
    Leuk om te horen dat je gezellige aanspraak hebt. Natuur bekijken, mensen leren kennen, cultuur snuiven, echt mooi.
    Hier verdwijnt de sneeuw nu langzaam. Verder alles goed. Frank vertrekt woensdag naar Singapore.
    Kus mij.

  • 17 Januari 2010 - 17:30

    Lieke:

    He moppie!!

    Leuk verhaal, vooral van USA dames!!!
    Had je Pink Floyd fimpje gezien met een collegatje van mij. En die zei al; Wat heeft die zanger een vrouwelijke stem, hahah ;). Heb haar toch maar ff verteld dat jij je zangkunsten aan het laten horen was, hahahaa.

    Dieke xxxx

  • 19 Januari 2010 - 13:11

    Marike:

    hoi Renee,
    wat een geweldige reis maak je!leuk om je verslagen te lezen. don vertelde het, vandaar.ik vind het reuze knap om dat in je eentje te doen.geniet ervan en heel veel plezier en...voorzichtig. groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Renee

Actief sinds 22 Dec. 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 55251

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Argentinië

24 Juni 2011 - 29 Augustus 2011

Australie en Bali

19 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Mijn vader is de beste

04 Januari 2010 - 09 Maart 2010

Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer Thailand

Landen bezocht: