Melbourne en Great Ocean Road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu Melbourne en Great Ocean Road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Melbourne en Great Ocean Road

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Renee

03 Juli 2011 | Australië, Sydney

Pas een weekje later en al ZO VEEL gedaan!

Van Sydney naar Melbourne gevlogen met wat vertraging, maar ach zo gaat dat hè, no hurry no worrie. En ja hoor weer had Cees een fantastisch hostel uitgezocht. Aan de rand van het centrum met niet alleen een eigen keuken en wasruimte maar ook fitness, bios, game- en chillruimte ! Na aankomst en inchecken bij ons hostel zijn we de stad in gegaan. Zo anders dan Sydney maar wel echt een chille stad. Druk centrum met veel leuke en gezellige steegjes waar je lekker kan eten en drinken, dus dat deden we. Na een heerlijke lunch nog op de art-tour gegaan, een paar exposities bekeken en toen weer naar het hostel.

De 2e dag in Melbourne zijn we lekker gaan wandelen door verschillende parken en de Koninklijke Botanische tuinen (heel mooi) waarna we eindigde op het strand. Zo hadden we, qua kilometers, een hele marathon erop zitten. Dat was toch best zwaar. De laatste dag gingen we de hoogte in en wel 88 verdiepingen hoog! Het Eureka Building telt 92 verdiepingen en is een appartementencomplex. Stel je voor dat je s’ochtends de gordijnen opent en je over de hele stad en verder uitkijkt, dat zou wel mooi zijn.

Vrijdag haalde we onze auto op, een mooie rooie bij Rent-a-Bomb...........?! Maar hopen dat het niet echt zo is, een soort van suicide bomber. Ik schrok wel even toen hij de auto showde en vertelde dat het een automaat was! Haha waar de meeste misschien denken, lekker relax, dacht ik neeee dat heb ik nog nooit gedaan! Maar makkelijker kan het natuurlijk niet. Het is zo fijn om in je eigen autootje te rijden en te stoppen waar wij willen stoppen, weg van de drukke steden even relaxen aan de Great Ocean Road. En het is echt zo geweldig als ze zeggen:” WHAT A VIEW!”

Na 3dagen Great Ocean Road gereden te hebben en HEEL veel siteseeings, lookout’s, zee, bos en bergen gezien te hebben gaan we morgen weer op weg naar de grote stad: MELBOURNE BABY! Wat was het mooi, maar nu is het weer tijd voor 1 dagje Melbourne-city waarna we vliegen naar de Gold Coast en daar gaan we de 3e provincie verkennen: VICTORIA.

• 03 Juli 2011 - 07:06

Pap:

Geweldig zoals het tot nu toe gaat, ben echt benieuwd naar de hele fotoreportage straks.
    Ik denk dat die goed gaat worden.
    Geniet. X pap

• 03 Juli 2011 - 09:33

Loes:

Goed bezig!!! Mooi om te lezen luitjes dat jullie zo genieten... xxx

• 03 Juli 2011 - 10:20

Tiny Wijnhoven:

Geweldig wat jullie al gedaan hebben en dan zo in een vreemde auto stappen jij hebt wel lef zeg maar dat wist ik al.Want ik neem aan dat Cees nog steeds in dezelfde situatie zit als ik en geen tijd om het te halen. Het begint weer heel erg te kriebelen als ik je verhaal lees en ik wacht vol spanning op jullie foto,s geniet met volle teugen hê.Ik ga nu de strand5daagse lopen is wel wat anders dan Australié tot Mails.

• 03 Juli 2011 - 10:21

Nell:

Zo gaat 'ie goed, zo gaat 'ie beter, al weer een kilomater. Klinkt allemaal fantastisch. Ik zou zeggen: vooral zo DOORGAAN !! Liefs Nell.

• 03 Juli 2011 - 11:54

Rikus:

Fijn om te lezen dat jullie zoveel zien en genieten.
    Nou Renee petje af hoor, voor het eerst in een automaat en dan ook nog links rijden!
    Maar je hebt natuurlijk wel een goede navigator naast je he.
    Ook wij kijken uit naar de plaatjes, have fun en tot horens

• 04 Juli 2011 - 06:27

Lieke:

Goedemorgen (hier in NL dan..)

Wat leuk om je verhalen weer te lezen!! Kan niet wachten tot je foto's plaatst!! Haha, een automaat!! Ben zelf niet meer anders gewend, haha.
    Veel plezier samen.

xxx's Lieke

• 04 Juli 2011 - 22:01

Anita:

Super toch zo relaxt rijden in een automaat. Went toch heel snel hè !!
    Vooral genieten !!!

Groetjes Anita en de rest van de fam.

• 04 Juli 2011 - 22:02

Anita:

Ik zie nu pas de foto's, zal wel aan het late tijdstip liggen.......

Heeeeeel mooi, groetjes !!

• 05 Juli 2011 - 08:39

Fatma:

Wauw guys, wat ziet dat er allemaal te gek uit!!! Geniet tot het uiterste en we spreken jullie nog wel via de skype XXX F+J

• 05 Juli 2011 - 13:52

Marjon:

Wow schat!!! Wat ongelooflijk bijzonder en mooi! Leuke foto's... you both look great!!!

Dikke kus

• 05 Juli 2011 - 16:26

Chris:

Oh my god wat een mooie foto's. Super wat een natuur jullie daar te zien krijgen. We willen straks ALLE foto's zien, ha ha.
    Doe rustig aan met rijden en op naar het volgende avontuur.
    Ik ben een paar daagjes alleen. Frank is weer naar de Ardennen.
    Veel plezier.

• 09 Juli 2011 - 19:24

Roshan:

lieverdjes heeeel veeeel plezier!!!!!!!!! geniet lekker ik ben weer terug ga zkr ff mijn tips mailen. kussie