Laatste dagen Sydney - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu Laatste dagen Sydney - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Sydney

Blijf op de hoogte en volg Renee

21 Februari 2013 | Indonesië, Bali

Sydney moest iets langer op ons wachten omdat ik een behoorlijk domme fout had gemaakt met het boeken van de vlucht....... Ik had namelijk heel erg op de centjes gelet en iets minder op de overstap en reistijd.....OEPS. Ipv 6uur reizen deden wij er het dubbele over hahaha, we maakte een geweldige omweg van Bali-Singapoor-Melbourne-Sydney maar liefst 2x overstappen OMG wat een ramp. Hoe dan ook we zijn er en we zijn veilig geland, iedere keer weer. Nu maar genieten van onze laatste dagen.
Oooohhhh het is wel weer lekker om na 3 weken weer in een “normale” stad terecht te komen, waar je niet iedere keer je leven moet wagen om over te steken, maar netjes wacht op het groene mannetje om veilig aan de overkant te komen. We kwamen in een fantastisch hostel terecht op aanraden van vrienden van Cees, toppie Niels en Pascalle. De laatste dagen bestonden uit heerlijk slenteren door het centrum en mooie buurten, Taronga Zoo, en last but not least..........
Was het dan eindelijk tijd dat Cees mij zijn Australië/Sydney/Manly-leven/avontuur liet zien. Het was alles wat ik ervan verwacht had, mooi, knus, levendig maar toch relaxt. Wat een heerlijk stadsdeel Manly, je komt er met het pond vanuit Sydney Harbour en duurt +-15min. Onze tocht verliep goed maar af en toe verloopt die toch anders dan gepland. Cees heeft eerder een keer de langste 15min van z’n leven mee gemaakt. Hij had midden in een storm op het pondje gezeten, en google het pondje maar, het is alles behalve “-tje”, hij kwam met z’n neus in het water! En je weet wat omhoog gaat, gaat ook weer omlaag......... geen pretje dus.
Cees liet mij zien waar hij gewoond heeft, gewerkt, gelopen, gezeten, geboard en alles wat hij daar deed. Gelukkig was zijn huisgenote Fay thuis zodat ik haar kon ontmoeten en het huis van binnen kon bekijken, heel leuk om eindelijk van 2D naar 3D te gaan. We zijn ook bij Mike langs geweest om te kijken waar en met wie hij al die tijd gewerkt had, waarna we gelijk af spraken om met z’n allen te gaan uit eten als afsluiter. Ook heel leuk om Mike en Ruby te ontmoeten aangezien Cees er 5 maanden mee gewerkt had. Om de dag vol te maken zijn we nog naar North Head gelopen, wat behoorlijk vermoeiend was omdat het best een stukkie bergop was en we de bus net hadden gemist, ach ja goed voor de beentjes. Uiteindelijk was het allemaal de moeite waard, WHAT A VIEW!!!!! Niet normaal zoooooo moooooi. We stonden aan het eind van North Head scenic drive waar je aan de ene kant uitkijkt op de Tasmanzee en de andere kant de baai van Sydney en South Head, heel indrukwekkend. En als klapper op de vuurpijl kwamen er ook nog even een paar gevechtshelikopters langs vliegen, god weet waarom...... Het was heel vreemd we hoorde ze wel maar zagen ze niet, ze vlogen zo laag totdat ze voorbij North- en South Head waren en richting centrum vlogen. Om de dag goed te eindigen hadden we heerlijke nacho’s gegetenen een biertje gedronken waar Cees dat vaker deed ;), Manly Wharf Bar, hopende dat we Junas nog terug van werk zagen komen tevergeefs. Maar ik moet zeggen ik begrijp wel waarom hij verliefd geworden is op Syney en dan vooral Manly, ik voel die liefde toch ook opbloeien.............. word vervolgd ooit!