1-Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu 1-Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Renee Wijnhoven - WaarBenJij.nu

1-Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Renee

04 Februari 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Dag 1,2,3 Buenos Aires.



Nou daar begin ik dan om mijn eerste 3 dagen van mijn reis op te schrijven. Tijdens mijn vlucht van Madrid naar Beunos Aires heb ik gelukkig goed kunnen slapen, ondanks de rare man achter mij die bleef maar tegen mijn stoel aan duwen, ik denk dat die vond dat hij te weinig ruimte had. Maar ja..., wie heeft dat niet in het vliegtuig als je economyclass vliegt!

Bij aankomst in Buenos Aires was ik dus lekker fris en kon ik een nieuwe dag, vol mooie nieuwe ervaringen, beginnen. Het begon met Rulo! Ik heb hem ooit ontmoet tijdens mijn reis door Azië. Hij maakte een wereldreis en zo kwam hij ook naar Amsterdam. Ik heb hem en zijn neef mijn appartement (wat ik toen nog deelde met Loes) aangeboden, rondgeleid door Amsterdam, gefeest op het Leidse plein, Hollandse andijvie stamppot voorgeschoteld en weer afgezet op Schiphol. En nu was hij zo gastvrij om mij op te pikken van het vliegveld en direct een Tour dé Buenos Aires in de auto te geven, lekker geluncht en afgezet bij mijn hostel. Dus mijn dag kon niet meer stuk! Hoe fijn is het dat je op zo'n makkelijke manier al een beetje bekent raakt met de stad en haar gebruiken ed.

Aangekomen in het hostel viel het mij een beetje tegen, het was veel kleiner dan ik had gedacht en ook heel erg druk! Veel jonge backpackers of wel party people ;). Maar het fijne ervan is dat je snel contact legt en dus makkelijk mensen ontmoet waarmee je evt kan optrekken. Maar ja, zoals ik al zei "mijn dag kon niet meer stuk!". Nou... Wel dus! Aan het begin van de avond kwam ik erachter dat er bedbugs (bedwantsen) in verschillende kamers waren ontdekt. En voordat ik naar Argentie afreisde was ik voor een werk/vakantie in Los Angeles. En gebeten door die krengen, ze hebben mij flink te pakken gehad! Beide armen, mijn nek en gezicht zaten onder de bulten, die vervolgens gingen zweren en het jeukte als de tyfus :(. Dus dit wilde ik ZEKER NIET nog eens meemaken!!!! Ik kwam gelijk in actie en ging vragen of ik mijn nachten kon overboeken naar hetzelfde hostel maar dan in een ander buurt. Deze zat helaas vol, maar ze waren gelukkig heel begripvol en ik kreeg wel mijn geld terug. En daar kwam Rulo weer te pas (redder in nood). Hij pikte mij op en ik mocht bij hem op de bank crashen en kreeg er ook nog een typisch Argentijns diner bij toe. Empanadas y vino tinto! Iets te veel eigenlijk waardoor het veel te laat werd terwijl ik heel vroeg op moest voor de introductie van mijn Spaanse lessen.

Ik begon de volgende dag dus veel te vroeg met een kater, en ik kan je zeggen het niet de beste omstandigheden zijn in deze hitte! Aangekomen bij mijn school kwam ik erachter dat ik zelf een UUR te vroeg was, dus ik had mijzelf nog een uurtje teniet gedaan, hahaha. Maar ja na de intro (wat eigenlijk niet van toepassing was voor mij) ben ik terug gegaan naar Rulo mijn backpack gepakt en naar mijn nieuwe fantastische hostel gegaan en gecrasht!!! Voor de rest houd ik het kort omdat dit bericht al veeeel te lang is :). De lessen zijn heel fijn en ik voel mij al helemaal thuis in deze stad, ken mijn weg al met de metro en te voet. Het allermooiste aan reizen (vooral ook in je eentje) is dat je zo snel en makkelijk contact maakt met andere mensen. Ik heb al veel leuke mensen ontmoet, wandelingen gedaan rond de stad, hardgelopen en morgen naar de bikram yoga. Dus ik vermaak mij prima!!!!! Helaas nog wel te weinig foto's gemaakt, dus die houden jullie tegoed.

Tot de volgende besos Renee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Argentinië

Buenos Aires-Bariloche-Mendoza-Salta-BA

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2016

3. Bariloche deel 1

12 Februari 2016

2-BA

04 Februari 2016

1-Buenos Aires
Renee

Actief sinds 22 Dec. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 55193

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 Maart 2016

Argentinië

24 Juni 2011 - 29 Augustus 2011

Australie en Bali

19 Maart 2011 - 31 Maart 2011

Mijn vader is de beste

04 Januari 2010 - 09 Maart 2010

Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en weer Thailand

Landen bezocht: